Friday, August 21, 2009

Susah

Teknologi masa kini memang banyak susah. I paling tak suka speed internet yang memang lambat. Macam kura kura itu. Ataupun macam snail. Download file pun lambat betul. Satu movie nak tunggu banyak masa, estimated time ialah beberapa hours. Kalau aku berada di US elok kali, satu jam pun finish movieku yang sedang didownloadkan.

Satu lagi emailku kena hack. Tak dapat log in tak ape. Tapi semua file penting dari uni-uni sent ke emailku. Cepatlah reply aku. Babi betul si Yahoo! Customer Care. Nak aku tunggu beberapa hari tak ape, tapi beri reply pun tak dapat dibantukan. Sudah 3 hari emailku kena hack. Bodoh betul aku ni. Tapi tak apa. Sudah notify OU tentang emailku. Dia orang akan change information ataupun update infoku.

Oh kawan-kawanku yang telah diaccepted oleh UNL. Pergi saje lah dengan no worries. Tapi you orang nak tunggu Drake sekali. Uni-uni yang lambat process memang nak student-student macam ku tunngu. Feeling itu memang tak best la. Aku memang tak suka feeling menunngu. Tunggu Yahoo! sama tunggu OU reply.

Aku tak dapat imagine kalau masa bapaku tak ade internet. ataupun windows dengan mac. Macam mana nak survive? Sekarang semua pun touch screen. iPhone, samsung, nokia, HTC dan LG. Kalau you tak touch you memang out betul. Sayang sekali tak ade touch computer. I tak dapat survive kalau tak ade internet, ataupun teknologi.

Sigh..

Minggu ke-2 ialah minggu quarantine untukku. Sebab aku dah sick dah tangok doctor dah makan ubat. Tapi RM30 yang sudah dibayar nampak much tak efficient betul. Cough masih serious macam H1N1. Pergi luar bersiar-siar pun nak pakai mask. Kalau aku cough, semua orang pun nampak nampak. Susah betul.

Aku dah bayar RM150 untuk serivce PC aku. Sekarang tiap tiap hari gaming. Baik betul la. Syok betul feelingku sebab tak payah susah pergi luar luar guna banyak lui. Walletku sudah empty. Jadi jangan call aku pergi sini sana.

Aku nak dating somemore. You orang call aku, aku pun tak free. Tinggal 1 minggu lagi. Really OMG. GG. Result pun out sudah. I tak dapat accept the fact and want to escape for awhile. Online memang tak keluar lagi, mesti pergi EO untuk dapat result you. Cal3 aku predict dapat C+ la. Sebab final hard betul. Jadi sekarang aku harapkan B+ untuk kedua-dua Phy2 dan Philo.

Good luck to everyone! Mesti enjoy syok syok holiday ini. Kalau tidak, you akan ditorturekan dalam 7 minggu yang coming soon. I enroll sudah. Taking DE. Best betul timetable itu. Friday no class. Thursday sampai pukul 10am saje. Boleh balik rumah tidur makan dan be the man.


2 comments:

  1. wtf..ur poor malay language..
    i memang tak dapat stop laughing semasa baca blog u...lol

    ReplyDelete
  2. pls la don insult ok.. i get a credit in spm feel very bangga d..

    ReplyDelete